Snapchat heeft het moeilijk. Na de hype rond de foto- en video-dienst verliest het bedrijf steeds meer terrein aan met name Instagram. Ook de nieuwe interface valt lang niet bij iedereen in de smaak. Snap Inc. probeert het tij te doen keren met de introductie van de nieuwe Spectacles, die deze week zullen verschijnen, en komt met een nieuw advertentiesysteem.
Snapcat maakt nog steeds geen winst. Daarom gaat het bedrijf nu een test uitvoeren met een nieuw advertentiesysteem met de naam ‘Commercials’, zo meldt Digiday. Het gaat om advertenties van zes seconden die je niet kunt overslaan. De advertenties verschijnen tijdens de test in enkele geselecteerde Snapchat Shows. Voorlopig verschijnen de advertenties niet in de persoonlijke verhalen of de Discover News-sectie. De test zal de komende maand starten op 15 mei.
Test wordt gebruikt om te kijken hoe gebruikers omgaan met de advertenties
De test zal gebruikt worden om te kijken in hoeverre gebruikers de reclames zullen tolereren. De advertenties duren maximaal zes seconden en moeten worden ingevuld door advertenties van hoge kwaliteit door grote bedrijven. Alhoewel de populariteit van Snapchat al enige tijd over het hoogtepunt heen is, zijn er nog altijd vele miljoenen dagelijkse gebruikers. Volgens de laatste berichten zijn er elke dag ongeveer tweehonderd miljoen gebruikers op het platform.
Reacties (0)