Juist nu het lekker weer is, staan klanten van Proximus met lege handen. Het is voor hen op dit moment niet mogelijk om Pokémon GO te spelen. Zowel op Twitter als op de website Allestoringen wordt massaal geklaagd over het feit dat het spel momenteel niet te spelen is.
Geen Pokémon GO voor Proximus-klanten
Klanten van Proximus viel het vandaag op dat zij niet op 4G aan de slag kunnen met de Pokémon-jacht. Zolang zij gebruikmaken van Wi-Fi is er geen enkel probleem, maar het gaat mis zodra jagers over moeten op 4G. Via Twitter liet de provider weten alles in het werk te stellen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. “Er zijn inderdaad problemen met de Pokémon app via ons mobiele netwerk. We zoeken nog naar de oorzaak van dit probleem”, valt te lezen in een tweet.
@AuronnBE There are indeed problems with the pokemon app on our mobile network. We are still searching for the rout cause of this problem.
— Proximus (@proximus) 19 augustus 2016
Bij Allestoringen en op Reddit denkt men wel te weten waarom Proximus-klanten momenteel geblokkeerd zijn. Niantic schijnt Proximus namelijk geblokkeerd te hebben nadat de makers erachter waren gekomen dat een klant zijn 4G netwerk gebruikte om FastPokeMap te voorzien van data. Het is afwachten wanneer de fanatieke Pokémon-jagers weer aan de slag kunnen.
Reacties (0)