Daddy Was A Thief
Daddy Was A Thief val officieel in de endless runner-categorie, maar is in feite een endless faller. Endless runners zijn games waar spelers vaak alleen hoeven te sturen of hoeven te springen (of allebei), omdat het spel zelf rent. De levels zijn (soms letterlijk) eindeloos en houden vaak pas op wanneer de speler is doodgegaan. Het doel van dit soort spelletjes is om simpelweg en zo hoog mogelijk score te behalen.
In Daddy Was A Thief is het de bedoeling om door de grond te beuken en te ontsnappen na een bankoverval. Je kunt door muren en vloeren heen, maar kunt onderweg ook van alles kapot maken, zoals het aanwezig meubilair. Daddy, zoals we denken dat het hoofdpersonage heet, beweegt automatisch van links naar rechts en verandert alleen van richting wanneer-ie iets aanraakt. Door als speler met je vinger op en neer te bewegen, heb je controle over zijn sprong en wanneer hij daadwerkelijk door de grond heen beukt.
Onderweg kom je van alles tegen wat je kan tegenwerken. Zo zijn er kogels die meteen een einde aan je leven maken. Of oude vrouwtjes die je een verdieping omhoog trappen. Lasers zorgen ervoor dat Daddy krimpt en dan is het moeilijk om door een vloer te breken. Spelers komen onderweg ook speciale verdiepingen tegen, waaronder een casino (waar de speler in een flipperkastbal verandert) en een vol water (waar je dus moet zwemmen). Alle munten die je onderweg verzamelt, kunnen gebruikt worden om upgrades aan te schaffen – dat maakt je volgende ontsnappingspoging succesvoller.
Reacties (0)