Kosten voor abonnement in App Store nu duidelijker
De richtlijnen van de App Store zijn aangepast, ontdekte 9to5Mac, waardoor ontwikkelaars voortaan beter in beeld moeten brengen wat de kosten voor een abonnement zijn, mocht een app een dergelijke dienst aanbieden. De nieuwe richtlijnen zijn te vinden in de Human Interface Guidelines-secties van de documentatie van de digitale winkel. De prijs die uiteindelijk wordt gerekend door een app moet prominent in beeld worden gebracht, zodat er achteraf geen verwarring over kan ontstaan bij de gebruikers.
Daarnaast moet het zo zijn dat promotionele kosten, bijvoorbeeld voor maand- of jaarabonnementen, minder prominent in beeld staan. Mocht je eerst zo’n abonnement willen uitproberen middels een trial, dan moet het voor de gebruiker duidelijk zijn wat er daarna wordt betaald en wat de voorwaarden zijn voor verlening. Hoewel dit natuurlijk goed is om te zien, zou Apple er ook goed aan doen de optie voor het annuleren van een abonnement prominenter in beeld te brengen; dit moet nu namelijk nog via een gigantische omweg.
Reacties (0)