Review: Monsters vs Aliens 3D Blu-ray film

23 april 2010 1 Minuut 2 Reacties
monsters-vs-aliens-3D

We hebben al een review gehad van de Samsung 3D TV en de Panasonic 3D TV, maar de content in de vorm van 3D Blu-ray films is op zichzelf nog niet behandeld. Blu-ray.com heeft een eerste review gemaakt van een 3D blu-ray film, Monsters vs Aliens 3D. Deze film is nog niet in de winkel te koop, maar wordt gekoppeld aan de verkoop van Samsung 3D TV's.

Volgens Blu-ray.com is de 3D film een zeer mooie en intense ervaring. De reviewer geeft aan dat de film een extra dimensie geeft een het film kijken. Maar niet elke scene leent zich perfect voor 3D. Het zijn de scenes waar je jezelf echt in een situatie kan wanen waar 3D naar het hoogtepunt gaat. De 3D ervaring was volgens Blu-ray.com zo realistisch dat je bijna zou denken dat Monsters vs Aliens geen animatiefilm is. Om deze reden ziet de reviewer er naar uit dat er ook reallife 3D films op de markt komen. Er zijn maar een paar kleine minpunten opgevallen. Zo was er in sommige gevallen sprake van ghosting en crosstalk, maar over het algemeen was de 3D film zeer scherp. Natuurlijk is het lastig beoordelen zonder vergelijkingsmateriaal, maar hoopvol zijn we zeker.

Qua beeld zitten we dus goed, maar qua audio laat de film nog wat te wensen over. De filmstudio heeft er namelijk voor gekozen om een standaard Dolby Digital soundtrack onder de 3D versie te zetten. De 2D versie heeft daarentegen wel de Dolby TrueHD soundtrack. Wellicht heeft de film zoveel ruimte nodig dat de HD soundtrack er niet op past, maar dit is natuurlijk iets wat snel veranderd moet worden.

Blu-ray.com heeft ook geprobeerd de 3D film op de PlayStation 3 af te spelen, maar zoals wij eerder al berichtten zal dit voorlopig nog niet mogelijk zijn. De 3D Blu-ray update voor de PS3 staat gepland voor na de zomer.

Monsters vs Aliens kunnen we dus alleen bij de aankoop van een Samsung 3D TV krijgen, maar dit jaar komen er ook nog losse 3D films op de markt zoals Disney’s A Christmas Carol en Sony’s Cloudy with a Chance of Meatballs.

Bron: Blu-ray.com