Externe en interne factoren
Volgens analyses en voorspellingen van onderzoeksbureau NPD DisplaySearch zullen het zware tijden blijven voor de TV fabrikanten. De wereldwijde vraag naar TV’s wordt nog steeds beïnvloed door externe factoren zoals de trage economische groei, de hoge werkeloosheid en het steeds groter wordende aantal huishoudens dat al is overgestapt naar een flatscreen TV. Daarbij hebben fabrikanten moeite om de prijzen verder naar beneden te brengen door kosten die maar langzaam dalen terwijl de druk om winst te maken toeneemt.
Minimale groei
NPD DisplaySearch geeft aan dat er wel vooruitgang geboekt zal worden op bepaalde vlakken. Zo worden grotere formaten displays populairder en winnen LED en 3D ook aan populariteit. Het aantal verscheepte TV’s van 50 inch of groter dan in 2013 groeien met 13 procent. Het aantal verscheepte TV’s met een formaat van 40 tot 49 inch blijft nagenoeg gelijk, terwijl er zo’n 2 procent minder TV’s van 40 inch of kleiner verscheept zullen worden. De reden hiervoor is onder andere te vinden in de steeds grotere concurrentie van high-end displays in PC’s, tablets en smartphones.
Reacties (0)