Deze stijging van bijna 10 procent laat zien dat fabrikanten 3D nog niet links laten liggen.
In 2012 gingen er wereldwijd ongeveer 41,51 miljoen tv’s met 3D-weergave over de toonbank. In 2013 lag dit aantal op 44,97 miljoen stuks. Vorig jaar was 20,6 procent van alle verkochte tv’s een tv met 3D-weergave.
In het onderzoek Displaysearch wordt gemeld dat het tv-aanbod van Samsung en LG voor zo’n 25 procent bestaat uit 3D tv’s. Bij concurrent Sony ligt dit op ongeveer 20 procent. Als we echter kijken naar de line-ups die de fabrikanten in Nederland op de markt brengen ligt het percentage 3D-toestellen een stuk hoger.
Ook in 2014 komen alle grote fabrikanten weer met 3D tv’s. Hoewel er in de promotie nauwelijks meer aandacht aan besteed wordt beschikt nagenoeg elke middenklasse en high-end tv over 3D-weergave. De meeste fabrikanten kiezen voor passief 3D. Samsung is de enige fabrikant die vasthoudt aan de actieve 3D-techniek, terwijl Panasonic en Philips zowel actieve als passieve 3D tv’s lanceren.
Een overzicht van alle tv’s die in 2014 naar Nederland komen vind je in het 2014 home cinema overzicht.
Reacties (1)