Review: Oculus Rift + Touch Controllers

16 januari 2017 1 Minuut 4 Reacties
oculus-rift-final-design

Deze week hebben we de veelbesproken Oculus Rift virtual reality-headset in combinatie met de Touch Controllers uitgebreid getest.

Een tijdje terug hebben we uitgebreid gekeken naar de Sony PlayStation VR headset voor de PlayStation 4 maar er zijn meer bedrijven die vol inzetten op virtual reality. Deze week hebben we de veelbesproken Oculus Rift virtual reality-headset in combinatie met de Touch Controllers uitgebreid getest op Wearables Magazine, en die review willen we ook de bezoekers van Homecinema Magazine niet onthouden.

Review Oculus Rift + Touch

De Oculus Rift is een virtual reality-bril, voorzien van moderne technieken om je helemaal uit de echte wereld te halen en te houden. De headset werkt twee oled-displays in een headset, sensoren en controllers om een virtuele wereld te creëren en jou als gebruiker hierbinnen te laten bewegen en acteren.

Wie alleen de Rift koopt betaalt 699 euro. Daarvoor krijg je de headset, één sensor, en een Xbox One Controller. Daarmee kan je aan de slag, maar dan enkel zittend. Met slechts een sensor kan je immers geen ‘room-scale’ VR beleven. Bovendien maakt het gebruik van de Xbox One Controller het niet echt mogelijk om ondergedompeld te worden in VR, het blijft dan een (indrukwekkende) console ervaring met 360 graden graphics.

Kies dus zeker voor de Rift + Touch, een combinatie die je 898 euro kost. Naast de twee Touch Controllers krijg je immers ook een tweede sensor. Daarmee kan je wel room-scale VR beleven, met andere woorden je kunt een speelterrein afbakenen waarin je vrij kan bewegen. En de Touch Controllers geven je twee handen in VR. Wie echt voor de beste ervaring wil gaan koopt best nog een derde sensor, over het waarom hebben we het later.

Lees verder

Onze ervaringen met deze vr-headset lees je in de uitgebreide review van de Oculus Rift + Touch op WearablesMagazine.nl.

Reacties (4)