Het is vrijdag 3 februari en op het programma van hifi-detaillist PUUR hifidelity staat het nieuwe Nederlandse high-end merk Modus Audio. Het zal u waarschijnlijk niet zijn ontgaan dat collega Ruud Jonker al even daarvoor een gloedvolle review van deze producten voor Hifi.nl heeft geschreven. Een boeiend en interessant verhaal wat mij beslist nieuwsgierig maakte, maar er ook om vroeg om zelf eens op onderzoek uit te gaan. Zo gezegd, zo gedaan en zodoende kwam ik begin februari dit jaar op de introductieshow bij PUUR hifidelity in Zeist terecht. Een nieuw pand in een gezellige winkelstraat met als bonus een heel belangrijke, bijna verborgen kwaliteit. Want inmiddels twee lange en verschillende luistersessies verder, blijkt de half onder de grond verstopte luisterruimte bovengemiddeld goed te zijn! Mede-eigenaar Robert Brijde heeft mij onlangs dan ook toevertrouwd dat de reden om dit pand te nemen het halfopen ondergrondse souterrain is. Terug nu naar Modus Audio waarvan mijn eerste visuele indruk beslist erg goed is. Hier is duidelijk over alle facetten van de ontwerpen goed nagedacht en hoewel de SPR01-voorversterker en SPA01-eindversterker de allereerste officiële producten van het nieuwe merk zijn (aan een eigen DAC wordt hard gewerkt), maken ze beiden een gerijpte en weloverwogen indruk.
Nieuwe merken komen en gaan waarvan sommige blijvers zijn, terwijl andere bepaalde trends volgen. Modus Audio doet gelukkig niet aan dit soort dingen mee en is ontstaan uit de passie en denkbeelden van de nuchtere en tevens geniale ontwerper Richard Boumans. Maar aangezien je alleen zelden in staat bent om zulke compromisloze producten een levensvatbaar draagvlak te geven, is het vervolgens commercieel tot leven gewekt door kompanen Frans Kovacs en Mathijs Mennen. Dit is het verhaal van een ontwerper die zijn dromen tot leven wilde wekken en daar tevens de kennis, het inzicht en het geduld voor had. Modus Audio-producten zijn dan ook buitengewoon kostbaar en daardoor niet voor iedereen weggelegd. Een direct gevolg van het streven naar perfectie en dat is uiteindelijk zeer goed waarneembaar.
Modus Audio
Hoewel ik recent voor een ander medium een artikel over deze Modus Audio-show bij PUUR hifidelity heb geschreven, heeft u daar als lezer van Music Emotion natuurlijk weinig aan. Daarom nog een keer het relaas over geestelijk vader Richard Boumans en natuurlijk het merk zelf. Modus Audio is een puur Nederlandse onderneming en vormt vrij recent een zelfstandig onderdeel binnen een groter moederbedrijf. Hoewel deze fabrikant uit Limburg helemaal niets met audio van doen heeft, is er wel een eerste indicatie van het perfectionisme dat ook de Modus Audio-producten zo mooi omgeeft. Het bedrijf blijkt namelijk toonaangevend in hun eigen sector te zijn. Een branche die onder meer de fabricage en levering van inspectie-apparatuur omvat. Dat het hier om topkwaliteit gaat bewijst het bedrijf door naast in eigen huis vervaardigde robotica, ook complete maatwerktoepassingen hiervan te maken. Mooi en intrigerend is dat dit alles allemaal in eigen huis wordt vervaardigd met behulp van een eigen goed uitgeruste state-of-the-art werkplaats. Voor wat de dagelijkse gang van zaken betreft zijn Frans, Richard en Mathijs regelmatig voor dit bedrijf werkzaam. Frans is recent met pensioen gegaan maar was tot voor kort de directeur van het Limburgse bedrijf. Richard is de technische man en geestelijk vader van de Modus Audio-producten, terwijl Mathijs hun accountant is. Wat ze alle drie gemeen hebben is hun grote liefde voor muziek.
Richard Boumans
Hoewel ik voor mijn test de ingespeelde demomodellen van PUUR mag gebruiken, komt Richard halverwege de gebruiksperiode nog even langs om te kijken hoe alles verloopt. Iets wat door mij uiteraard bijzonder wordt gewaardeerd en tevens een mooie gelegenheid biedt om hem het hemd van het lijf te vragen. Doordat ik hem bij PUUR ook al had ontmoet, valt mij ook nu weer meteen op dat Richard in tegenstelling tot de buitengewoon luxe uitstraling van zijn producten, een heel nuchtere en sympathieke man is. Echter wel vergezeld door een enorme gedrevenheid waarbij kennis en kunde zijn ontstaan door een grote mate aan passie en volharding. Veel van de onderhuidse maatregelen die op het eerste gezicht door luxe zijn ontstaan, blijken een direct gevolg van de compromisloze insteek. “Als kind was ik mijzelf al heel jong bewust van de grote aantrekkingskracht die muziek op mij had. Vaak gebeurt zoiets ook door de invloed van je ouders, maar dan moet je er nog wel gevoelig voor zijn en interesse in krijgen. Een volgende stap ontstond door mijn belangstelling voor techniek. Zodra ik er motorisch toe in staat was begon ik in mijn prille jeugdjaren voorzichtig met techniek te experimenteren. Zoals het ook bij andere fanatieke techneuten gaat, begint dat met spullen die je van je ouders krijgt, waarna je gaandeweg steeds verder gaat. Een echt ‘aha’-moment ontstond toen ik er door eindeloos experimenteren achter kwam dat je door waardes en onderdelen te wijzigen, de klank kon veranderen. Samen met mijn keuze voor de MTS wist ik de audioladder, door mijn perfectionistische inslag en autodidactische gave, steeds verder te beklimmen. Het ontstaan van Modus Audio vond echter pas veel later plaats. Een start die alles te maken had met het moment dat ik in 2011 bij het moederbedrijf in functie trad als elektronica-ontwerper. Zowel Frans als Mathijs bleken al snel eveneens grote muziekliefhebbers te zijn en mede door die extra stimulans en de vrijheid om naast mijn eigen werk ook aan Modus Audio te werken, kwam ik tot steeds grotere hoogte. Dat we alle drie een hoge perfectiedrang bezitten maakte dat de te nemen (financiële) beslissingen een heel stuk gemakkelijker. De werkelijke stap naar het professionaliseren ontstond toen steeds meer liefhebbers tegen ons zeiden dat we er echt wat mee moesten gaan doen. Na jaren voorbereidingstijd was het begin 2022 dan eindelijk zover en op het Dutch Audio Event van dat jaar kon het Nederlandse publiek voor het eerst kennismaken met onze SPR01-voorversterker en SPA01-eindversterker.”
SPR01-voorversterker
Voor de testproducten van deze test die tevens de eerste twee ontwerpen van dit nieuwe Nederlandse merk zijn, wend ik mij als eerste tot de uit prachtige materialen vervaardigde SPR01-voorversterker. Hoewel ze op het eerste gezicht maar weinig met elkaar gemeen hebben, doet de nuchtere en basale opzet van de Modus Audio mij op verschillende facetten aan de uit de VS afkomstige Spectral Audio-versterkers denken. Later blijkt deze associatie ook in het luisterdeel te kunnen worden gemaakt, waarover later meer. De vormgeving en verhoudingen zijn goed gekozen en door het gebruik van verschillende materialen met een zeer hoge afwerkingsgraad, is een geheel eigen vormtaal ontstaan. Een belangrijk eerste aspect om je te onderscheiden op de overvolle high-end markt. Wanneer ik de voorversterker verder onderzoek, kent deze buiten een stand-by-druktoets nog zeven andere gelijkwaardige drukschakelaars. Te weten voor ingangen waaronder zelfs een tape monitor-mogelijkheid. Qua uitgangen zijn er (tape) monitor en ‘pre out’-exemplaren voorhanden. Op het hoogwaardig verchroomde paneel zijn een lekker grote en zeer fijn en soepel reagerende draairegelaar met daaronder een tweetal ‘level’-regelaars aanwezig. Op de ‘twaalf uur’-stand van laatstgenoemde werkt de versterker op normaal lijnniveau. Terwijl verder zowel op de versterker als met de prachtig vervaardigde afstandsbediening hiermee een zachtere of (te) luide bron op het gehoor kan worden bijgeregeld. Door de ‘show’-afwerkingsvariant die is voorzien van een dik transparant acryl bovenpaneel, is goed te zien dat de drie draairegelaars door middel van volledig spelingsvrije kruiskoppelingen aan de feitelijke potmeters zijn gekoppeld. Dit alles met zo kort mogelijke signaalwegen als doel. Om nog even verder te gaan met de afwerkingsmogelijkheden, is hier in tegenstelling tot het gros van de markt zo’n beetje alles op klantwens mogelijk. Hoewel de kap van de behuizing als basismateriaal altijd van hout wordt vervaardigd, kan deze naar keuze worden voorzien van de meest fraaie soorten fineer, leer, gemetalliseerde oppervlakken, kunststof en ga maar door. Uiteraard kunnen ook de standaard verchroomde delen worden aangepast. Bij PUUR hifidelity zag ik bijvoorbeeld een fraai roodkoperen variant. Een materiaalkeuze die zelfs op de afstandsbediening was doorgevoerd. Wanneer ik mijn aandacht naar de achterzijde verplaats, blijkt het geordende beeld van de voorzijde naadloos te worden doorgetrokken. Wat daarbij sterk opvalt is de keuze voor alleen maar ongebalanceerde (RCA) chassisdelen. Een duidelijke en bewuste beslissing van ontwerper Richard Boumans, die daarmee de meest zuivere signaalweg bij een minimaal aantal componenten wil bewerkstelligen.
Elektromagnetische afscherming
Een aspect waarin de Modus Audio-ontwerpen afwijken van het gros van de markt, heeft te maken met elektromagnetische afscherming. Zowel bij de voedingen als de elektronicacomponenten, wordt strategische afscherming toegepast die bedoeling heeft om storende invloeden van elektromagnetische velden te voorkomen. In de SPR01 voorversterker is dit het duidelijkst zichtbaar bij de afzonderlijke CNC-gefreesde compartimenten die onderhuids worden voorzien van een beschermende koperlaag. Verder is het apparaat symmetrisch gebouwd waarbij gebruik wordt gemaakt van discrete FETs en bipolaire transistoren. Er is bewust voor een grote bandbreedte (10 Hz – 300 kHz) gekozen om een zo lineair mogelijk fasegedrag te realiseren. De bandbreedte zou technisch nog veel hoger kunnen worden doorgevoerd, maar dan worden volgens Richard de problemen eerder groter dan dat het nog voordelen biedt. De afmetingen van de voorversterker zijn, met 42,3 cm breed, 45 cm diep, 11,2 cm hoog, praktisch en eigenlijk zeer conventioneel. Dus voor Modus Audio-componenten hoeft u geen groot of overmatig meubel aan te schaffen. Ook door het gelukkig ontbreken van bovenmatige warmteafgifte, kan doorgaans al snel een passende plek voor deze beauty’s worden gevonden. Wat wel afwijkt is het gewicht van maar liefst 25 kilo. Een gegeven dat wordt veroorzaakt doordat de voorversterker over 4 voedingscircuits met vier transformatoren beschikt. Dit gedeelte is opgedeeld in vier aparte en volledig gescheiden circuits, die op hun beurt de vier gescheiden versterkertrappen voeden waaruit de voorversterker bestaat. De behuizingen van de transformatoren zijn daarbij apart afgeschermd en gescheiden van de voedingselektronica. Dit vindt plaats door extreem stabiele en speciaal gefilterde voedingslijnen. Een laatste aspect wat het vermelden waard is, wordt gevormd doordat beide apparaten voor communicatie met elkaar kunnen worden verbonden. Hierdoor worden ze beiden tegelijkertijd in- of uitgeschakeld en hoef je niet steeds ieder apparaat afzonderlijk aan te zetten. Afwijkend is dat de infrarood-ontvanger middels een flexibele kabel wordt aangeleverd. Dat is prettig indien de voorversterker in een kast of meubel wordt weggewerkt. Maar ik zou het persoonlijk ook prettig vinden als zo’n sensor ook standaard in het apparaat is ingebouwd, wat hier dus niet het geval is.
SPA01-eindversterker
Zoals min of meer gebruikelijk bij een conventioneel uitgeruste eindversterker, zitten er ook op de voorzijde van de SPA01-eindversterker, op de stand-by-schakelaar na, geen andere bedieningsorganen. De afmetingen en vlakverdeling van de cosmetische hout en metaaldelen, zijn verder identiek aan de voorversterker. Wel is het gewicht zoals verwacht aanmerkelijk hoger oplopend naar een solide 34 kilo. De achterzijde bevat dezelfde hoogwaardige vergulde RCA-aansluitingen als de voortrap, maar dan wel als een enkel paar. Het dubbele paar luidsprekeraansluitingen is hier gelukkig afkomstig uit de solide classic-lijn van het Duitse WBT. Een goede keuze omdat ik de nextgen-lijn voor dit soort toepassingen vaak wat te fragiel vind. Goede klank is één, maar je wilt toch ook graag dat je connectoren niet afbreken na een paar keer stevig aandraaien (bij gebruik van spades). Hoewel u waarschijnlijk anders zou verwachten blijkt de SPA01-eindversterker in ieder geval op papier geen krachtpatser. Want voor deze prijsklasse levert deze transistor-eindversterker een bijna lachwekkende 60 watt vermogen aan 8 ohm. Dat lachen wordt al minder wanneer blijkt dat dit verdubbelt bij 4 ohm (120 watt per kanaal) en bij 2 ohm nogmaals verdubbelt naar 240 watt. Net als bij de keuze voor single-ended aansluitingen, heeft dit relatief lage vermogen de grondslag in een zo puur en zuiver mogelijk signaal. In geval van de eindversterker wil dat zeggen dat er maar weinig (4) transistoren per kanaal worden gebruikt. Wanneer ik de binnenzijde van de SPA01-eindversterker aan een verder onderzoek onderwerp, wordt al snel de oorzaak van de onwrikbare stabiliteit van het afgegeven vermogen zichtbaar. Want meteen zichtbaar zijn twee enorme ringkerntransformatoren van 500 VA, aangevuld door 88.000 µF capaciteit. Een kleine derde transformator dient voor de (digitale) besturingselektronica en de beveiliging. Verder is het een volledig DC gekoppeld ontwerp met slechts één enkele condensator in de signaalweg. Condensatoren hebben namelijk altijd invloed op het geluid, dus die wil je niet hebben. De forse bandbreedte (10 Hz – 300 kHz) maakt dat het frequentiebereik binnen het audiogebied 0,1 dB lineair is.
Voorbereiding
Zoals u hieronder aan de prijzen kunt zien is deze versterkercombinatie van dit nieuwe high-end merk meteen al erg kostbaar. Op zich niet erg, maar hierdoor leg ik de lat van wat ik verwacht en wil ervaren wel meteen al zeer hoog. Maar om zo’n beoogde superset goed tot zijn recht te laten komen moet je er ook de voorwaarden voor scheppen. Een supercar komt immers ook niet tot zijn recht met de standaardbanden van de KwikFit en rijdend in een woonwijk. Bij PUUR hifidelity heb ik de SPR01 en SPA01 tijdens hun introductie uitvoering beluisterd op een paar Kharma Elegance dB7-Signature-weergevers. Dit vormde samen met de top Pink Faun-streamer, een Chord Dave-DAC en de Nederlandse Ikigai-kabels een uitstekende rijk en expressief klinkende match. In mijn thuissituatie gaat het er heel anders aan toe en maak ik, behalve van mijn beproefde Master Contemporary C-referentieluidsprekers, ook gebruik van de zeer kleine, buitengewoon bijzondere en zeer goed presterende Boenicke W5 SE+. Een uit de kluiten gewassen set Marten Parker Duo-monitorweergevers rondt het luidsprekerarsenaal af. Qua bronnen heeft mijn inmiddels beproefde Grimm MU1-muziekserver met Mola Mola Tambaqui-DAC, versterking gekregen van de indrukwekkend goede Aurender N30SA-muziekserver en de esoterische Esoteric N-01XD-netwerk-DAC. Qua bekabeling heb ik voor deze test mijn setting deels geüpgraded en in plaats van de door mij veel gebruikte AudioQuest Fire-interlinks, van de nog hoger oplossende Dragon gebruikgemaakt. Op luidsprekerkabelgebied is mijn beproefde Nirvana S-X voor een deel van de settings vervangen door de voller en rijker klinkende Dragon.
Luisteren
Zo’n beetje het eerste wat ik mij afvraag op het moment dat ik mijn referentie Zanden 6000-buizenversterker afkoppel ten faveure van de Modus Audio combi, is of ik de weergave eigenschappen van de PUUR hifidelity-demo ook thuis ervaar. Het antwoord op deze vraag is gelukkig een volmondig ‘ja’. Hoewel de door mij gekozen setting bewust minder het sterk verzadigde en meer rijke karakter van de demo in Zeist nastreeft, is het verder onmiskenbaar dat hier dezelfde versterkerset speelt. In het begin van deze test haalde ik al de Spectral Audio-versterkers aan en ook het vroegere Array, CH Precision en nog wat andere ‘snelle jongens’ vissen in deze zelfde ‘klankeigenschappen-vijver’. Daaruit kunt u concluderen dat ook de SPR01 en SPA01 inderdaad een accurate, pure en neutrale weergave nastreven. Maar toch is er ook binnen deze groep sprake van aanzienlijke verschillen. Wanneer ik ontwerper Richard Boumans hierover nog wat aanvullende vragen stel, blijkt hij voorafgaande aan de ontwikkeling van zijn versterkers ook veel met buizen te hebben geëxperimenteerd. Richard: “Ik heb zoals je weet vaker naar buizen geluisterd en kwam tot de conclusie (nog steeds) dat als je een ‘match in heaven’-speaker hebt, topklasse buizenversterkers net dat beetje extra timing en dus live-gevoel geven dan vaak met transistortechniek mogelijk is. Maar voor mijzelf denk ik (uiteraard) dat de Modus Audio-ontwerpen hier nu akelig dichtbij in de buurt komen, maar dan wel over een breder spectrum aan weergevers. De buizenversterker heeft natuurkundige eigenschappen die het meest aansluiten bij een specifieke categorie weergevers (impedantie, rendement, demping etc.). Wat ik zelf belangrijk vind is dat de uitgangstrap de luidspreker meteen ‘im Griff’ moet hebben. Ongeacht de eigenschappen van die luidspreker. Maar dat heeft natuurlijk ook met alles te maken wat daaraan voorafgaat. De ingangs-trap, de driver, etcetera. Eigenlijk is er wat mij betreft geen discussie over buizen/solid state/klasse D, etcetera. Het gaat er uiteindelijk om hoe je ze toepast om tot een ‘ideaal’ resultaat te komen.” Met deze wijze woorden kan ik het grotendeels wel eens zijn. De achilleshiel van buizentechniek is inderdaad dat de gebruikte luidsprekers er qua elektrische belasting wel op aan moeten sluiten. Is dat niet het geval dan kan er stress, compressie en extra vervorming ontstaan en is van de beoogde magie weinig meer te bespeuren. Maar ook transistortechniek is niet feilloos en dat heeft ermee te maken dat deze techniek gehoormatig maar lastig volledig uit beeld weet te verdwijnen. Je blijft al snel de hele tijd waarnemen dat er een hifisysteem speelt. Het is dan vaak te clean, wat droog, enigszins mechanisch, wat vlakker en wat statischer. Uiteraard bestaan er veel uitzonderingen op deze regel maar toch…
Uitzondering op de regel
En de SPR01-voor- en SPA01-eindversterker dan? Maken deze waar wat hun geestelijk vader beweert? Ja en nee. Het is zeker waar dat deze twee ontwerpen zich aan de goede kant van het spectrum bevinden. Laat ik daarom beginnen met het omschrijven wat mij opvalt op het moment dat ik ze voor het eerst thuis kan ervaren. Meestal wanneer ik van de Zanden 6000 overga naar transistor, krijg ik eerst een fase van disconnectie. Het vloeiende, natuurlijk ademende en expressieve karakter wordt dan heel vaak ingewisseld voor een meer statische, afgepaste en drogere presentatie. Wel mooi maar ook vaak meer hifi. Het goede nieuws is dat ik dit bij de Modus Audio-ontwerpen niet als dusdanig ervaar en dat is knap. Nee natuurlijk is het geen Zanden-geluid en dat kan, moet en hoeft ook helemaal niet. Wat dit duo aan eigenschappen meebrengt is allereerst een mooie echte rust. Hier gelukkig geen nepzwarte achtergrond wat feitelijk het ontbreken van waarneembare muzikale informatie in de ‘stilte’ tussen de noten is. Dus bij Modus hoor ik (net als bij topbuizen) wél dat er informatie aanwezig is en blijft in vermeende stiltes. Samen met deze informatieve stilte is er ook echte rust. Rust die ontstaat door de ver doorgevoerde afscherming voor hoogfrequente stoorsignalen, de bovengemiddelde aandacht voor trillingsisolatie en natuurlijk de ver ontstoorde voeding. Eveneens zeer appetijtelijk is het zeker voor solid state buitengewoon fraai gelaagde 3D ruimtebeeld. Dit is voor mij een enorm belangrijke eigenschap en zonder dit wordt het meteen weer hifi. Binnen het buitengewoon homogeen opgebouwde stereobeeld wordt niets overtrokken of kleiner afgebeeld dan de bedoeling is. Bij de uitgewogen en homogene tonale balans idem. Niets wordt benadrukt of weggelaten en ook de focus en plaatsing van zangers en instrumenten binnen het stereobeeld komen zeer geloofwaardig over. Het wordt bijna saai, maar ook bij de zo belangrijke tonale balans zijn zelfs geen kleine uitglijers te bespeuren. Het laag heeft inderdaad de door Richard beoogde grip, maar is gelukkig geen moment droog, drukkend en ademt voor een transistorontwerp opmerkelijk goed. Het is bijna ‘buizenlaag’ maar dan met meer grip. Het middengebied is natuurlijk, soepel, heel verfijnd en zeer goed in balans met het laag en hoog. Het lijkt in de verte wederom op buizen en dat is samen met high-end low level resolutie een raakvlak met de Spectral Audio-topmodellen. Het hoog is tenslotte volledig vrij van korrel, ruwheid of hardheid. Hoewel het dan weer wat minder ‘buis-typisch’ overkomt. Een gegeven wat te maken heeft met een bepaalde strakheid versus de ongedwongen dynamische vloeiendheid van buizen.
Toch kritiek?
Laat ik zeggen dat geen enkel product helemaal perfect is en dus ook deze twee componenten van Modus Audio niet. De mate waarin je iets als optimaal of net wat minder optimaal ervaart wordt op dit zeer hoge niveau bijna een smaakkwestie. Knap is de hoeveelheid stabiele geluidsdruk die de SPA01-eindversterker aan veel luidsprekers met een normaal rendement kan leveren. Het kan dus behoorlijk luid. Maar bij weergevers met een wat lager rendement kan in de verte wel het gevoel worden ervaren dat nog meer vermogen wenselijk zou kunnen zijn. Een tweede aspect is dat de weergave dan wel natuurlijk zuiver en schoon overkomt, maar dat dit in bepaalde gevallen ook als ietwat braaf of in beperkte mate bedeesd over kan komen. Dit is dus niet het typisch wild rockende (oude) Naim-geluid en ook krachtige buizenversterkers kunnen als meer expressief worden ervaren. Is het storend? Nee hoor, helemaal niet. Maar al naargelang de eigenschappen van het gekozen luidsprekersysteem kan dit in meer of mindere mate worden benadrukt. Een volgend puntje vind ik het ontbreken van een indicatie op de volumeregelaar. Hoewel de regelaar een uitgefreesde streep op het horizontale deel van de massieve knop heeft lopen, is dit aan de voorzijde van de knop niet zichtbaar. Hierdoor kun je vanaf de luisterpositie niet zien hoe hoog het volume staat. Een verder doorlopende streep of een kleine led of andere aanduiding zou al soelaas bieden. Modus Audio neemt deze opmerking mee voor een upgrade of toekomstig nieuwe versie.
Conclusie
Nederland is een mooi nieuw high-end merk rijker. Richard heeft al laten weten aan een bijbehorende DAC te werken en dat zou de neutrale en opvallend natuurlijk overkomende Modus Audio-signatuur nog verder integreren en complementeren. Buiten de prachtige materiaalkeuze en afwerking die goed passen binnen dit prijsniveau, is ook de werking stabiel en volledig probleemloos. Bij alle door mij gebruikte weergevers die, op de Marten Duo na, gemakkelijk zijn aan te sturen, waren de klankmatige eigenschappen volstrekt gelijk. Op zich ook logisch want iedere goede luidspreker profiteert ervan wanneer de weergaveartefacten zo gering zijn als hier. Zijn deze versterkers dan ieders cup of tea? Nee, zover wil ik niet gaan. Er zullen zeker mensen zijn die hem te ‘karakterloos’ en ‘rustig’ zullen vinden. Waarbij ze vervolgens wel voorbijgaan aan de doelstelling van het Modus Audio-team. Namelijk een zo puur en evenwichtig mogelijk transistorversterkerontwerp op de markt brengen. Eén die zijn kwaliteiten aan iedere(!) goede luidspreker kan etaleren en aan iedere muziekliefhebber de ruimte geeft om zijn of haar muziek zo eerlijk maar tevens ook muzikaal mogelijk voor het voetlicht te brengen. Heel erg knap voor een eerste zeer geslaagde poging en absoluut een begerenswaardige versterkercombinatie van Nederlandse bodem. Waar een klein land groot in kan zijn.
Prijzen:
- Modus Audio SPR01 € 26.500,-
- Modus Audio SPA01 € 29.500,-
Modus Audio, e-mail: info@modusaudio.com, www.modusaudio.com
Reacties (0)