Problemen met Apple Pay kunnen gebruikers ontmoedigen

06 april 2015 1 Minuut 0 Reacties
apple-pay

De problemen die Apple Pay-gebruikers nu ondervinden met de dienst, kunnen ervoor zorgen dat (toekomstige) gebruikers ontmoedigd worden. Dat blijkt onderzoek van een Noord-Amerikaans marketingbureau.

Apple Pay loopt tegen problemen aan

Afgelopen september introduceerde Apple de betaaldienst Apple Pay en in de maand erop werd de dienst gelanceerd in Noord-Amerika. Apple Pay, waarvan we weten dat het in elk geval dit jaar naar Europa moet komen, werd geïntroduceerd met idee de ‘archaïsche’ manier van betalen te vervangen, wanneer je betaalt met je creditcard. Maar nu blijkt uit een kort vragenonderzoek dat Apple Pay tegen wat problemen aanloopt die het succes van de dienst nog wel eens kunnen ondermijnen, aldus de belangrijke groep early adopters.

Het marketingbureau Phoenix Marketing International heeft een korte enquête uitgerold naar drieduizend creditcardeigenaars, waarvan 350 hadden aangegeven zich te hebben aangemeld voor de Apple Pay-dienst. Uit dat korte onderzoek blijkt dat 59 procent aan winkelpersoneel heeft gevraagd of ze kunnen betalen met Apple Pay. 47 procent gaf aan een Apple Pay-vriendelijke winkel binnen te stappen met het idee met Apple Pay kunnen afrekenen, om er vervolgens achter te komen dat de winkel dit (nog) niet heeft mogelijk gemaakt.

Daarnaast heeft twee derde aangegeven dat ze andere problemen tegenkwamen tijdens het betalen: soms duurde het te lang om de betaling te verrichten, dan werkte de terminal weer niet en in andere gevallen kon het winkelpersoneel de consument niet helpen wanneer er vragen over het gebruik van Apple Pay waren. Het marketingbureau is nu van mening dat Apple hier nog flink aan moet trekken, want anders gaat Apple Pay het in de praktijk niet redden. Wanneer de betaaldienst in Nederland verschijnt, is helaas niet bekendgemaakt.

Reacties (0)