/p>
Volgens de resultaten uit de enquête heeft 93% van de ondervraagden 1 of meerdere apps gekocht. Belangrijker zijn natuurlijk de mensen die veel apps downloaden en daar lijkt de grootste sprong genomen te zijn. Het aantal gebruikers dan meer dan 20 betaalde apps heeft gekocht is in een jaar namelijk verdubbeld.
Het gat met iPhone app-verkopen lijkt daarmee driekwart dichtgegooid want waar er vorig jaar nog vier keer zoveel gebruikers met 20 of meer betaalde apps op iPhone waren (39% vs 10%) is het verschil nu een stuk kleiner. 19% van de Android gebruikers heeft 20 of meer betaalde apps vs. 26% van de iPhone gebruikers.
Voor gebruikers met maar enkele betaalde apps is het verschil helemaal minimaal. 6% van de Android gebruikers heeft geen één betaalde app vs. 7% van de iPhone gebruikers.
Disclaimer
Het onderzoek is uitgevoerd door een developer die o.a. ook een betaalde app verkoopt. De resultaten kunnen hierdoor ietwat ‘skewed’ zijn lijkt mij. Maar dezelfde enquête is in een samenwerking met pocket-lint en mobilenations zo te zien ook onder niet-klanten onder de aandacht gebracht. 17.000 respondenten hebben deelgenomen aan deze enquete.
Zoals je bij de bron kan lezen en hier in het plaatje kan zien wordt er enkel over iPhone gesproken, niet over iOS. Ik weet niet hoe en wat precies maar een eventuele uitsluiting van iPad gebruikers kan de cijfers ook ietwat verschoven hebben. In de grafiek is ook te zien dat het percentage iPhone gebruikers met meer dan 20 apps is afgenomen, ik vraag me af hoeveel dat met de opkomst van Freemium apps te maken heeft.
Bron: Pocket-lint
Reacties (0)