iPad is lichtpunt voor Apple
Dit schrijft The New York Times, die het weer weet van researchfirma Forrester. Het is een lichtpunt voor Apple, dat al een half jaar te maken heeft met dalende verkoopcijfers van de iPad en de Mac-computers. De iPad zit echter in de lift, en dat komt voornamelijk door bedrijven, die vooral hun oog laten vallen op de duurste modellen, zoals de iPad Pro.
Zakelijke apps
Apple heeft dan ook de afgelopen tijd samen met bedrijven om iPad-apps te ontwikkelen die speciaal geschikt zijn voor de werknemers van die bedrijven. Zo heeft British Airways onder 17.000 werknemers iPads verspreid met daarop zeker veertig zelfontwikkelde apps. Bijna alles wat gedigitaliseerd kan worden, is dat nu op deze manier. Piloten, maar ook grondpersoneel doen er hun voordeel mee.
Cursussen app ontwikkelen
Om bedrijven die hun werknemers volledig op de iPad willen laten werken te helpen, organiseert Apple in eigen huis driedaagse cursussen waar de IT-afdelingen van die bedrijven wordt geleerd hoe ze snel zelf apps kunnen ontwikkelen. Daarbij komt dat Apple met IBM een overeenkomst heeft gesloten voor de ontwikkeling van diverse zakelijke apps die door meer bedrijven kunnen worden gebruikt. IBM heeft er inmiddels al honderd gemaakt, en die speciale zakelijke apps zijn inmiddels bij meer dan tweeduizend bedrijven in gebruik.
iPad verkoopt goed
De iPad wordt door deze ontwikkelingen een standaardapparaat in veel bedrijven. Voor de verkoopcijfers van Apple is dat een goede zaak, vooral omdat de bedrijven niet beknibbelen op kwaliteit: alleen de duurste modellen worden aangekocht en onder werknemers verspreid.
Reacties (0)