Dropbox laat gebruikers zakelijke en persoonlijke accounts koppelen

10 april 2014 1 Minuut 0 Reacties
Dropbox

Afgelopen maand lekte al uit dat Dropbox van plan was om zakelijke en persoonlijke accounts met elkaar te koppelen voor een betere gebruikservaring, en vandaag heeft de dienst de nieuwe functie officieel gelanceerd.

Wanneer je zowel een zakelijk als een persoonlijk Dropbox-account hebt dan moest je tot vandaag steeds uitloggen uit het ene account en inloggen in het andere account om toegang te krijgen tot al je bestanden. Dit wordt vanaf nu gelukkig een stuk eenvoudiger want Dropbox maakt het mogelijk een zakelijk en een persoonlijk account te koppelen om zo je bestanden zonder extra stappen te kunnen beheren. De optie is per direct voor iedereen beschikbaar.

Ook op het gebied van het realtime bewerken van bestanden zijn verbeteringen doorgevoerd. Dropbox laat weten dat het nu mogelijk is om met twee personen tegelijkertijd aan een bestand te werken. Deze personen kunnen met elkaar chatten en ondertussen beiden een bestand aanpassen zonder dat dit bestand opnieuw gedownload hoeft te worden om de aanpassingen van de ander te zien.

Dat is nog niet alles want Dropbox heeft ook twee apps gelanceerd. Helaas zijn deze apps zoals het er nu uitziet alleen beschikbaar voor smartphones. De dienst lanceert de Android-versie van Mailbox, een app die al een tijdje voor de iPhone beschikbaar was en waarmee Gmail- en iCloud-accounts beheerd kunnen worden. De app beschikt over een aantal interessante functies, waaronder het ‘snoozen’ van nieuwe e-mailberichten. De tweede app is Carousel, een media manager voor Android en iOS waarmee je foto’s in Dropbox kunt back-uppen, delen en organiseren.

Reacties (0)