’17 procent van de huiskamers beschikt in 2016 over een 3D TV’

05 september 2011 1 Minuut 0 Reacties
Philips-Gold

Volgens onderzoek van Informa Telecoms & Media zal in 2016 17 procent van de huiskamers beschikken over een TV met 3D weergave. Dit is op zich een mooi vooruitzicht, maar opvallend is het feit dat maar een derde van deze gezinnen de TV ook daadwerkelijk gebruikt voor het weergeven van 3D content. De acceptatie van 3D wordt niet groter, maar het aantal verkochte 3D TV's daarentegen wel.

Informa geeft aan dat het aantal 3D TV’s de komende jaren flink zal stijgen, maar dat dit vooral komt doordat consumenten klaar willen zijn voor de toekomst. Het is niet de noodzaak om 3D content te bekijken die consumenten aanzet om een 3D TV aan te schaffen. Momenteel beschikt maar 0.2 procent van de huishoudens over een 3D TV, wat in 2016 16.9 procent moet zijn (236.2 miljoen huishoudens). Vooral de druk van 3D TV fabrikanten is de oorzaak van de harde groei. Fabrikanten hebben 3D dit jaar al doorgevoerd in nagenoeg alle middenklasse en high-end modellen. De verspreiding van 3D over het flatscreen TV assortiment zal alleen maar toenemen waardoor consumenten automatisch eindigen met een 3D TV in de huiskamer.

De strategie van fabrikanten is de laatste maanden ook veranderd. Zo werd er eerst nog gewezen op het feit dat 3D nu hot is, maar nu wijzen steeds meer fabrikanten op het feit dat consumenten zich met een 3D TV perfect voorbereiden op de toekomst.

Bron: 3Dradar

Reacties (0)