Informa geeft aan dat het aantal 3D TV’s de komende jaren flink zal stijgen, maar dat dit vooral komt doordat consumenten klaar willen zijn voor de toekomst. Het is niet de noodzaak om 3D content te bekijken die consumenten aanzet om een 3D TV aan te schaffen. Momenteel beschikt maar 0.2 procent van de huishoudens over een 3D TV, wat in 2016 16.9 procent moet zijn (236.2 miljoen huishoudens). Vooral de druk van 3D TV fabrikanten is de oorzaak van de harde groei. Fabrikanten hebben 3D dit jaar al doorgevoerd in nagenoeg alle middenklasse en high-end modellen. De verspreiding van 3D over het flatscreen TV assortiment zal alleen maar toenemen waardoor consumenten automatisch eindigen met een 3D TV in de huiskamer.
De strategie van fabrikanten is de laatste maanden ook veranderd. Zo werd er eerst nog gewezen op het feit dat 3D nu hot is, maar nu wijzen steeds meer fabrikanten op het feit dat consumenten zich met een 3D TV perfect voorbereiden op de toekomst.
Bron: 3Dradar
Reacties (0)