Maar, tegenover Tabletpcreview heeft Samsung haar strategie achter deze variëteit aan formaten laten doorschijnen. De zin die het allemaal moet zeggen is ‘toegang krijgen tot content via alle schermen’. De fabrikant is namelijk al jaren lang actief op de HDTV en home cinema markt, waarvoor ook dit jaar weer een hoop nieuws gelanceerd wordt. Samsung wil de scheidingslijn tussen de product categorieën mobiel en home cinema laten verdwijnen. De nieuwe home cinema apparaten van het merk zijn volledig compatibel met de mobiele apparatuur van het merk. Content kan van het ene apparaat naar het andere gestuurd worden en je kunt het ene apparaat met het andere bedienen. Samsung claimt dat ze wil dat gebruikers content aankunnen op alle schermen, en dan bedoelt ze ook van haar grootste 64 inch plasma TV tot haar kleinste 4 inch Galaxy Player.
Maar, Samsung is niet de enige die bezig is met deze home cinema/tablet strategie. Panasonic, een andere grote speler in de home cinema markt, heeft afgelopen januari ook een Viera Tablet aangekondigd. Deze tablet moet exclusief werken met de Viera Connect TV’s van het merk en dezelfde functionaliteiten bieden als de Samsung Galaxy Tab. Ook Vizio, een HDTV fabrikant in Amerika, heeft een eigen Via tablet in ontwikkeling.
Reacties (4)