Alto’s Adventure intrigeert door de graphics
Ontwikkelaar Snowman heeft een mooie endless runner uitgebracht op iOS: Alto’s Adventure. Deze game heeft een hoop moderne features waar ontwikkelaars mobiele spellen tegenwoordig games omheen bouwen: physics-based gameplay (de natuurwetten zijn gelijk aan de onze), procedureel gegenereerde terreinen (waardoor levels nooit hetzelfde zijn), dynamisch licht (het licht reageert op de omgeving) en dynamische weerseffecten. Daarnaast bevat de game zes snowboards en nog veel meer om te ontdekken.
Alto’s Adventure is een game die volgens de richtlijnen van Nintendo gebouwd is: een gemakkelijke op te pakken spel die veel meer diepte bevat dan aanvankelijk gedacht. Je hebt maar één knop nodig voor deze game, omdat je snowboarder vanzelf van de berg naar beneden glijdt, terwijl je je een weg baant door donderstromen, sneeuwstormen, mist, regenbogen en vallende sterren. Er zijn in totaal 180 uitdagingen te voltooien. Daarnaast kun je het ook tegen je vrienden opnemen en kijken wie de hoogste highscore heeft via Game Center.
Verder is opvallend dat Alto’s Adventure weg stapt van het freemium-model, waarin spellen gratis te spelen zijn en ontwikkelaars geldt verdienen aan in-app-aankopen. Wellicht dat het iets te maken heeft met de onlangs toegevoegde categorie binnen de App Store, waar Apple zelf de nadruk legt op games waar je één keer voor betaalt en daarna niet lastig gevallen wordt door in-app-aankopen. Het spel kost je eenmalig 1,99 euro en om de game te spelen, heb je minimaal 65MB aan vrije schijfruimte en iOS 7 of hoger nodig op je iPad.
Reacties (0)