Project Ariana
In The Division loop je door de straten en ondergrond van New York loopt. In World Of Tanks raas je door de vlakten van Prokhorovka in je T-34 of Tiger tank. Je hebt ongetwijfeld al eens gedacht hoe cool het zou zijn als je met die beelden heel je kamer kon vullen, terwijl je zit te gamen uiteraard.
Project Ariana hoopt dit te verwezenlijken. Twee 3D-camera’s bekijken de kamer en de plaatsing van je monitor, maar analyseren ook de verlichtingen en plaatsing van meubelen. Software neemt al die informatie op en past de projectie aan zodat ze je kamer vult en perfect bij je monitor aansluit. Project Ariana houdt rekening met hoe onze ogen werken, zodat je focus perfect op de monitor blijft.
Razer ziet het concept als een uitbreiding op hun Razer Chroma producten waarbij games de RGB sfeerverlichting van je accessoires zoals toetsenbord en muis kunnen aanpassen om je game-ervaring te versterken. Razer kondigde ook aan dat andere hardware-fabrikanten Chroma ook in hun producten kunnen inbouwen. Partners zoals Lenovo, Antec, NZXT, Antec, Lian Li, Wicked Lasers en Nanoleaf. Ook Philips Hue-lampen zouden in het system geïntegreerd kunnen worden.
Klinkt het bekend?
Als het concept van kamerbreed gamen je precies bekend in de oren klinkt, dan denk je ongetwijfeld aan Microsoft Illumiroom. Dat concept werd in 2013 op CES aangekondigd, en deed iets gelijkaardigs als Project Ariana maar dan voor de Xbox 360. Illumiroom is helaas nooit op de markt gebracht.
Reacties (0)