Aantal 3D TV verkopen stijgt met 500 procent in 2011

06 mei 2011 1 Minuut 0 Reacties
3D-Blu-ray-kijken

Vorig jaar waren consumenten nog niet erg onder de indruk van het hele 3D gebeuren en dat kwam vooral door de hoge prijzen van 3D apparatuur en het gebrek aan voldoende 3D content. Dit jaar doen TV fabrikanten er alles aan om 3D er doorheen te drukken, met lagere prijzen en (hopelijk) meer content. Volgens IHS iSupply zal het aantal verkochte 3D TV's in 2011 met 500 procent toenemen.

Dit houdt in dat er dit jaar ongeveer 23.4 miljoen 3D TV’s verkocht zullen worden, tegenover 4.2 miljoen stuks vorig jaar. Ook zien we volgens IHS iSupply een verandering in de marketingstrategie van TV fabrikanten. Vorig jaar lag de focus op het feit dat 3D een ‘must have’ feature was. Dit jaar wordt het meer in de markt gezet als een wenselijke optie. Met deze strategie hopen fabrikanten consumenten te overtuigen hun nieuwe TV aankoop ‘future proof’ te maken zodat ze 3D kunnen kijken wanneer ze er klaar voor zijn.

Verder zal volgens iSupply LCD de dominante techniek blijven voor de 3D TV markt, met 83 procent van de verkopen in 2011. Het aandeel van plasma is een stuk kleiner, maar de 3D penetratie in plasma is een stuk hoger. Het meest populaire formaat voor een 3D TV zal in de 40 – 41 inch range liggen, gevolgd door de 55 – 59 inch range.

Eigenlijk kun je niet meer om 3D heen want elke mid-end of high-end TV is voortaan voorzien van 3D weergave. Of je helt wilt of niet, je zult eraan moeten geloven. Dit alles sluit mooi aan op onze vraag of jij dit jaar een 3D TV gaat kopen. Reacties en stemmen zijn nog steeds welkom! Laat weten hoe jij hierover denkt.

Reacties (0)