‘3D is geen primair koopargument meer’

06 juni 2013 1 Minuut 2 Reacties
Philips-PFL8007-3d

Het is alweer even gelden dat we gekeken hebben naar de stand van zaken in de 3D-markt en ook wij moeten bekennen dat het op gebied van 3D erg rustig is op dit moment. Ook consumenten zouden steeds minder vaak 3D als primair koopargument beschouwen en juist naar andere features als Smart tv kijken.

Volgens de Britse retailer John Lewis hebben veel consumenten de interesse in 3D verloren en is het geen primaire reden meer om een tv wel of niet aan te schaffen. In plaats daarvan wordt er steeds meer gekeken naar de andere mogelijkheden van een tv, waaronder het Smart tv platform. Volgens de retailer is 3D niet zo belangrijk meer als dat het twee of drie jaar geleden was. Er is nog steeds vraag naar maar een primair koopargument is het niet meer.

De reden voor deze afzwakkende interesse is een reden die wel al meerder malen gehoord hebben. Consumenten zouden het gebruik van een 3D bril nog steeds als een te hoge drempel zien. De verwachtingen wat betreft de 3D-markt zijn dan ook somber gesteld totdat bril-vrij 3D echt doorbreekt. Echter hebben we op dit moment nog maar een zeer klein aantal tv’s met deze functie gelanceerd zien worden en laat de kwaliteit in de meeste gevallen te wensen over. Daarbij is volgens John Lewis het gebrek aan 3D content nog steeds een belangrijke factor.

Via: TrustedReviews

Reacties (2)