Android

Waarom is mijn Samsung Tab2 10.1 megatraag na de update van Android 4.2.2?

Mijn Samsung Galaxy TAB2 10.1 was tot voor kort een veelgebruikte tablet voor tal van toepassingen. Sinds de update van Samsung naar Android 4.2.2 is dit tablet niet meer bruikbaar: elke aanraking gaat gepaard met een ruime vertraging.? Opnieuw opstarten brengt geen soelaas: de traagheid blijft.

Zijn er mensen die dit ook hebben ervaren en is er een oplossing bekend.

Een antwoord toevoegen

Je mag geen antwoorden toevoegen!

Antwoorden (56)

Martijn Chel
11 januari 2014 om 19:22

Ik heb het nog niet eerder gehoord, maar je zou, als het niet teveel problemen oplevert, de tablet eens terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat wil wel eens helpen.

0

Anoniem
12 januari 2014 om 12:31

Zal niet veel helpen want je krijgt android 4.2.2 gewoon weer terug dus blijft zelfde, heb dat zelf ook al 3 keer gedaan  en ook mijn tablet is traag en internet problemen 

0

Martijn Chel
12 januari 2014 om 12:51

Ok, maar het was (mij) niet duidelijk dat Android 4.2.2 an sich de oorzaak van de traagheid was. Als dat zo is dan heeft het inderdaad weinig zin.

0

Anoniem
09 februari 2014 om 12:21

Weet er iemand dan wel een oplossing?

 

0

Anoniem
13 maart 2014 om 20:03

Ter info:  ik heb sinds de upgrade hetzelfde probleem op mijn TAB 2 7.0

 

0

Anoniem
16 maart 2014 om 02:18

Hier ook het zelfde slim want dan ga je tog wel tad 3 kope he kut samsung

0

Anoniem
09 april 2014 om 14:08

Ik HAD dezelfde problemen. Traagheid, uitvallen, vastlopen, noem maar op?

Van alles geprobeerd, resetten, apps verwijderen, opnieuw instellen etc.          

Tenslotte en nieuwe router tp link 4300, 60 euro, gekocht. Mijn 6 jaar oude linksys 45 vervangen.

Tot mijn grote verbazing waren mijn problemen opgelost. Nu heb ik gelezen dat router een 802.1xx protocol hebben.

Ik ben echt geen techneut maar misschien is een verouderd protocol van de router de oorzaak  en gaat  moelijk samen met  de laatste samsung update. 

0

Anoniem
26 april 2014 om 20:02

Ik heb ook een Samsung Galaxy tab 2 10.1 en ervaar sinds de laatste update dezelfde problemen. Tablet loopt bij het minste vast, slaat uit en werkt supertraag. Heb al gereset, apps verwijderd etc maar niets helpt. Nu hoop je toch dat met een update het een goeie zou zijn maar integendeel..

0

Anoniem
26 april 2014 om 20:38

Ik heb precies hetzelfde probleem, internet traag, programma's traag en loopt vast. Jammer dat Samsung geen oplossing heeft voor dit probleem maar ook blijkbaar niet onderkent. Ik gebruikte mijn tablet dagelijks maar nu levert het ding alleen frustraties op. Samsung ik roep u op: doe iets aan dit probleem!

 

0

Anoniem
28 april 2014 om 20:39

Help alstublieft niets helpt om men tab 10.1

0

Anoniem
29 mei 2014 om 19:34

Heb ook hetzelfde probleem op mijn Galaxy Tab2 7.0, sinds update trager, haperingen etc.

0

Anoniem
29 juli 2014 om 09:55

Hier ondervind ik ook het zelfde probleem.

Alle niet gebruikte aps verwijderd, geeft geen verbetering.

Alle standaard geinstalleerde apps die ik niet gebruikte uitgeschakeld zodat deze niet bij opstarten opnieuw worden ingeleden geeft ook geen verbetering.

Ook bij  is de tab sinds de update naar 4.2.2 een frustratie apparaat geworden.

Voor normaal gebruik is hij nauwelijk bruibeer meer, jammer hoor Samsung!!

 

0

Anoniem
06 augustus 2014 om 09:01

Ook wij hebben met 2 Samsung 10.1 tablets problemen na een update. Supertrage reacties van het though screen . Wij zijn hopeloos , We hadden fijne tablets maar nu is het een en al ergenis..........

0

Anoniem
07 augustus 2014 om 17:59

yes ik heb mijn tablet terug naar fabriek instellingen gezet en nu is tie niet meer sloom

 

0

Anoniem
13 augustus 2014 om 13:58

reset de tab naar standaard fabrieks instellinen en alles is opgelost (vooral wifi snelheid probleem)

0

Anoniem
17 augustus 2014 om 19:55

Ik heb ook het prbleem vreselijk traag, reageerd niet goed ....is er al  een oplossing?

0

Anoniem
22 augustus 2014 om 19:34

Bij mij werkt de software update. Gedaan onder begeleiding van Samsung (live chat). Prima hulp.

Zij gaven aan dat als het software matig niet in orde is, dat er dan waarschijnlijk hardware matig

een probleem is. Dus .... even chatten met hen en je komt een stuk verder.

0

Anoniem
03 december 2014 om 19:14

Ik heb hetzaelfde probleem. Hoe kun je de Samsung live chat benaderen? web-adres of telefoon?

0

Anoniem
03 december 2014 om 19:57

http://livechat.support.samsung.com/LiveChat/customer/nonMemInfo.jsp

 

select: Mobile Telphone

0

Anoniem
21 februari 2015 om 23:28

Mijn Samsung was ook heel erg traag geworden, maar door het aanschaffen van een IPad is dit voorgoed opgelost. Een snelle en makkelijke oplossing.

0